четвъртък, 8 януари 2009 г.

Малките неща






Да ви кажа какво не стана пред изминалата седмица:

- никой не се покая след моето проповядване

- никой не беше изцелен заради моите молитви

- никакви чудеса не се случиха

- знамения – също!

- нямаше нахранване на 5000 човека

- нямаше разделено море, пресушена река, нито паднали стени

Затова пък, имах в изобилие „дребни“ неща. Все такива, за които се чудя дали има смисъл. Разни работи, дето ми се виждат не особено важни. Обаче все неща, които в очите на моя Господар играят изключително важна роля – да ме учат на вярност!

Много хора очакват звездния момент - да ударят джакпота, за да направят голямото дарение за църквата си или за някоя благотворителна кауза. А Бог седи отстрани, клати глава и казва на ангелите Си: „Де да почнеше това Мое дете да дава редовно десятъка си...“

Други пък, стоят бездейни и безплодни, като си казват: „Ех, един ден, ако имам това, или онова...“ и отново отлагат за неопределеното бъдеще активността и посветеността си.

А Господ стои отстрани до всеки от нас, клати глава и казва на ангелите Си: „Ех, ако това Мое дете само пробва да ми бъде вярно в малките неща... какви чудеса и знамения бихме могли да правим заедно след време...“

Затова няма да чакам да спечеля джакпота, а ще дам отново това, което се полага на Бога. Сега!

Няма да чакам неспечеленото богатство, а ще се замисля дали наистина ми трябват маратонки за 150 лева и фланелка за 90 лева – и дали няма по-добър начин да употребя тези пари в Царството на моя Господ!

Няма да си губя времето и да се кахъря какви чудеса от храбрости не мога да извърша, а ще направя това, което се иска от мен сега.

Може да е мудно, може да е скучно, може да е еднообразно и до болка познато. Но ако изработва в мен необходимата вярност в малките неща, тогава това става най-важното. За да оставя по този начин Той да прецени - дали да ми даде повече. И кога.


„Господи, помогни ми през тази седмица да Ти бъда верен в малките неща!“ Амин.


Наско Лазаров
Из "Закуска за шампиони" от "Младежкото"




Няма коментари: